Vali Seddar Yavuz, Muharrem Ayı Aşure Programına Katıldı
Vali Seddar Yavuz, Malatya Hacı Bektaş Veli Kültür Merkezi Vakfı tarafından Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen Aşure Programına katıldı.
Programa Vali Yavuz’un yanı sıra eşi Selda Yavuz Hanımefendi, Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, İl Emniyet Müdürü Kayhan Ay, İl Jandarma Komutanı Kd.Alb. Tolunay Başer, Malatya Hacı Bektaş Veli Kültür Merkezi Vakfı Başkanı Hasan Himmet Meşeli, kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ile çok sayıda vatandaş katıldı.
.jpeg)
Program saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından Kur’an-ı Kerim tilaveti gerçekleştirildi.
.jpeg)
Programda konuşan Vali Seddar Yavuz, “ Muharrem ayının manevi ikliminde, Kerbela’da şehit edilen Hz. Hüseyin Efendimizi ve yol arkadaşlarını rahmet, minnet ve şükranla yâd ediyorum. Kerbela hadisesi, tarih boyunca adalet, hak ve vicdan mücadelesinin en önemli sembollerinden biri olmuştur. Bu acıları geçmişte kalmış bir olay olarak değil, benzer acıların bir daha yaşanmaması adına ibret vesilesi olarak değerlendirmeliyiz.
Anadolu’nun mayasında Hz. Peygamber Efendimize ve Ehl-i Beyt’e duyulan derin sevgi ve hürmet vardır. Asırlardır bu topraklarda farklılıklarımızı zenginlik kabul ederek kardeşçe yaşamayı başardık. Bugün de birlik ve beraberliğimizi korumak, aramıza nifak sokmak isteyenlere fırsat vermemek en önemli sorumluluğumuzdur.
Devletimiz, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, Alevi-Bektaşi vatandaşlarımızın taleplerinin karşılanması ve cemevlerinin ihtiyaçlarının giderilmesi başta olmak üzere birçok alanda önemli adımlar atmaktadır. Bizler de bulunduğumuz her görev yerinde hiçbir ayrım gözetmeden vatandaşlarımızın yanında olmaya, sorunlarını çözmeye ve gönül köprüleri kurmaya gayret ediyoruz.
.jpeg)
86 milyon vatandaşımızın tamamı bu devletin eşit ve kıymetli fertleridir. Ortak inancımız, ortak tarihimiz ve ortak geleceğimiz etrafında kenetlenerek kardeşliğimizi daha da güçlendirmeli; farklılıklarımızı ayrışma değil, zenginlik olarak görmeliyiz.
Bu vesileyle Kerbela şehitlerini bir kez daha rahmetle anıyor, birlik ve beraberliğimizin daim olmasını temenni ediyorum. Ayrıca bugün 2 bin 235’inci kuruluş yıl dönümünü kutlayan kahraman Kara Kuvvetlerimizi de tebrik ediyor, milletimizin köklü devlet ve ordu geleneğiyle geleceğe aynı kararlılıkla yürümeye devam edeceğine yürekten inanıyorum. Allah birliğimizi, beraberliğimizi ve kardeşliğimizi daim eylesin.” Dedi.
.jpeg)
Vali Yavuz, Muharrem ayının birlik ve beraberliğe vesile olmasını temenni ederek katılımcılara teşekkür etti. Program, aşure ikramının ardından sona erdi.
Vali Yavuz Yeşilyurt Festivali'nde Konuştu: "Malatya'nın Yeniden Yükseliş Hikâyesini Yazıyoruz"







